ترک اعتیاد
نوشته شده توسط : منتال لند

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ، مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ : همانطور که در مقاله اعتیاد چیست؟ گفتیم “اعتیاد رفتاری است که شخص به دلایل روحی و روانی یا در اثر مصرف مواد شیمیایی مانند شیشه، کراک و یا مواد طبیعی مانند ماری جوانا، تریاک و هروئین دچار ضعف در کنترل تکرار عمل خود می‌شود، و در این شرایط فرد مصرف کننده باید هرچه زودتر نسبت به ترک شیشه، ترک کراک، ترک ماریجوانا و ترک تریاک و ترک هروئین و سایر مخدرها و محرک ها اقدام کنند.”

 

منبع : ترک اعتیاد مواد مخدر

 

استفاده از مواد اعتیاد آورچه در دسته محرک ها باشند و چه در دسته مخدرها برروی عملکرد طبیعی تاثیر می گذارد و بر اثر ادامه مصرف مغز به ماده اعتیاد آور عادت کرده و تنها در صورت رسیدن مواد اعتیاد آور، مصرف کننده تمرکز و آرامش دارد.

بنابر دلیل گفته شده و کسب لذت اولین بار مصرف، بیماران اعتیاد دائما دوز مصرفی خود را افزایش می‌دهند و به این صورت وابستگی به مواد مخدر شکل می‌گیرد.

بدیهی است که اعتیاد نه تنها سلامت جسمانی فرد را از بین می برد، بلکه بر روی سلامت روانی وی نیز تاثیرات مخربی می گذارد، طبق آمار و مشاهدات اکثر بیماران اعتیاد، افسردگی و بسیاری از اختلالات رفتاری و روانی را تجربه می کنند. که در مقاله رابطه افسردگی و اعتیاد مفصلا در این باره صحبت کرده ایم.

طبیعی است که بسیاری از بیماران علاقه مند به ترک و برگشت به زندگی سلامت و نرمال خود هستند اما ضروری است که ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد، تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی انجام بگیرد چرا که بسیاری از بیماران در زمان درمان دچار بروز علائم ترک خواهند شد و بروز این علائم، خود میتواند زمینه ساز لغزش و بازگشت به مصرف مجدد مواد باشد به همین دلیل ضروری است که برای ترک به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

توجه نمایید که ترک اعتیاد امری بسیار تخصصی است و ترک خودسرانه و غیراصولی میتواند عوارض به مراتب شدید و جبران ناپذیری بر روی سلامت بیمار داشته باشد.

همچنین مطلع باشید که پروسه ترک هر یک از مواد مخدر و محرک متفاوت است و باتوجه به پارامترهای مختلف برنامه درمانی شروع می شود. به همین جهت در ادامه به بررسی و معرفی برخی از روش های درمانی خواهیم پرداخت. اما ضروری است که پیش از آن با مخدرها و محرک ها آشنایی پیدا کنید.

ترک اعتیاد مواد مخدر و محرک

در ادامه به بررسی کامل مواد اعتیادآور و روش ترک آنها خواهیم پرداخت. جهت دسترسی سریعتر بر ترک اعتیاد روی لینک های زیر کلیک کنید. در غیر اینصورت با مطالعه کامل این مقاله با روش ترک انواع مواد آشنا خواهید شد.

  • ترک اعتیاد تریاک
  • ترک اعتیاد هرویین
  • ترک اعتیاد متادون
  • ترک اعتیاد ب 2
  • ترک اعتیاد کراک
  • ترک اعتیاد ترامادول
  • ترک اعتیاد ماری جوانا
  • ترک اعتیاد حشیش
  • ترک اعتیاد شیشه
  • ترک اعتیاد کوکائین
  • ترک اعتیاد اکستازی
  • ترک اعتیاد بنزودیازپین
  • ترک اعتیاد الکل
  • ترک اعتیاد ماشروم
  • ترک اعتیاد زولپیدم

روش ترک در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ

ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، به صورت سم زدایی فوق سریع،سم زدایی سریع و سم زدایی تدریجی انجام می گیرد که روش صحیح درمان با توجه به پارامترهایی همچون نوع مخدر یا محرک مصرفی، دوز مصرف، مدت زمان مصرف و شرایط جسمانی و روانی بیمار مشخص می شود.

بررسی و معرفی مخدرها و روش درمان و ترک مخدرها:
مخدرها ترکیبات شیمیایی هستند که با ایجاد تغییرات بر روی سیستم عصبی مصرف کننده باعث ایجاد لذت، عدم هوشیاری و ایجاد وابستگی می گردند بنابراین بسیار اعتیاد آور هستند و عوارض مصرف بسته به نوع مخدر مصرفی و دوز آن متفاوت است.

تریاک

تریاکیا OPIUM که از مشتقات گیاه خشخاش می‌باشد یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدر در کشور ما می‌باشد که مصرف آن عوارضی همچون بی‌قراری، افسردگی، مشکلات باروری و…. را به همراه دارد.

از آنجایی که وابستگی و اعتیاد به تریاک هم روانی و هم جسمانی است جهت حفظ سلامت بیمار ضروری است که تمامی مراحل درمان و ترک تریاک تحت نظر متخصصین، روانشناسان و روانپزشکان انجام بگیرد چرا که ترک غیراصولی و خانگی این مخدر عوارضی به مراتب شدید و مخرب بر روی سلامت بیمار داشته باشد.

همچنین بسیاری از بیماران در زمان ترک تریاک به صورت خودسرانه دچار دردهای عضلانی و اصطلاحا خماری می شوند که در صورت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد، تمام حالات و علائم بیمار به خوبی کنترل می شوند و میتوانید بدون درد و خماری اقدام به ترک نمایید.

متاسفانه یکی از اشتباهات در زمان ترک اعتیاد به تریاک استفاده از شبه مخدرهایی همچون متادون و ب2 است که در این رابطه باید بدانید استفاده از شبه مخدرها هیچ کمکی به ترک و درمان نخواهند کرد و استفاده از آنها تنها باعث تغییر نوع مخدر مصرفی می شود که متاسفانه این روش اشتباه در بسیاری از مراکز درمانی استفاده می گردد.

برای مثال مصرف کننده تریاک اقدام به ترک اعتیاد با متادون می کنند و متادون را جایگزین تریاک می کند، بعد از مدتی از مصرف ممکن به متادون وابستگی و اعتیاد پیدا می کند و برای کسب سلامتی خود باید مجدد اقدام به ترک متادون کند.

همچنین در نظر داشته باشید که مصرف شبه مخدر متادون خود عوارض مخربی دارد که در ادامه مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

ترک اعتیاد تریاک
مصرف تریاک بصورت کشیدنی:
دوز مصرفی کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین 1.5 الی 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین 3 الی 5 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و دو شب بستری اضافه

دوز مصرفی بیش از 5 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

مصرف تریاک بصورت خوراکی:
دوز مصرف کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرف بین 1.5 الی 2 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و یک شب بستری اضافه

دوز مصرف بین 2 الی 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و دو شب بستری اضافه

دور مصرف بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

مصرف شیره تریاک بصورت خوراکی و کشیدنی:
دوز مصرفی کمتر از 1 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین 1.5 الی 2 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین 2 الی 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و دو شب بستری اضافه

دوز مصرفی بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

ترک اعتیاد هروئین

متاسفانه هروئین نیز از مخدرهای محبوب در کشور ما است و تعداد زیادی از آمار ابتلا به اعتیاد به هروئین مربوط می شود. مصرف هروئین نیز آسیب های جدی به سلامت مصرف کننده وارد می کند که بی خوابی و بی قراری، لرز، گرفتگی و دردعضلانی و تنفس کند بخشی از آنها هستند.

متاسفانه بسیاری از مراکز و افراد برای ترک هروئین از متادون و نگهدارنده ها استفاده می کنند که به دلایلی که پیش تر به آن اشاره کردیم این روش درمانی اصلا مناسب نمی باشد.

ترک هروئین در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور بدون استفاده از هیچ‌گونه نگهدارنده و شبه مخدر تحت نظر مشاورین باتجربه انجام می‌گیرد. از آنجایی وابستگی و اعتیاد به هروئین هم جسمانی و هم روانی است ضروری است برای درمان به مرکز ترک اعتیاد چندجانبه مراجعه کنید تا علاوه بر درمان جسمانی، با جلسات مشاوره و روان درمانی ترک اعتیاد روانی نیز انجام بگیرد.

ترک اعتیاد هروئین
دوز مصرفی کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین 1.5 الی 2.5 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و 2 شب بستری اضافه

دوز مصرفی معادل 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و 3 شب بستری اضافه

دوز مصرفی بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

متادون

متادون شبه مخدری صنعتی با قدرت اعتیادآوری بالا می‌باشد و عملکرد آن همچون مرفین، تأثیر مستقیم بر روی گیرنده‌های اوپیوئیدی مغز می‌باشد. متادون در دو فرم قرص و شربت در بازار خرید و فروش می‌شود و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم عمده استفاده آن به عنوان نگهدارنده جهت ترک تریاک و ترک هروئین می‌باشد اما از آنجایی که متادون به خودی خود اعتیادآور می‌باشد بسیاری اقدام به مصرف مستقیم آن می‌کنند.

قدرت اعتیادآوری متادون بسیار بیش تر از تریاک و هروئین می باشد به همین جهت طبق آمار تعداد مراجعات اورژانسی اوردوز با متادون آمار قابل توجه و بالایی است. متادون موارد منع مصرف متعددی دارد که مقاله متادون چیست؟ به تعداد زیادی از آن موارد اشاره کرده ایم.

از آنجایی هر 5 الی 10 میلی گرم متادون معادل بیش از 8گرم تریاک و مشتقات آن و 3 گرم هروئین است درمان و ترک متادون نیز سخت تر است و ترک غیراصولی آن میتواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت بیمار وارد کند.

پروسه ترک متادون مراحل مختلفی دارد که برنامه ترک اعتیاد حتما باید تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی پس از انجام مشاوره و بررسی های اولیه ریخته شود. سم زدایی و ترک متادون طولانی تر از سایر مواد اعتیادآور می باشد.

نکته حائز اهمیت در ترک متادون بستری در کلینیک ترک اعتیاد می‌باشد که در این خصوص کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ با پدید آوردن محیطی گرم و لوکس و بهره گرفتن از کمک بهترین روانپزشکان، روانشناسان و متخصصین علوم اعصاب شناسی در خدمت شما می‌باشد.

یکی از اصلی ترین مراحل درمان ترک اعتیاد به این شبه مخدر قوی شرکت در جلسات مشاوره و روان درمانی است که در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، این جلسات بعد از درمان و ترخیص نیز ادامه پیدا می کند تا علاوه بر جلوگیری از لغزش، ذهن و طرز تفکر بیماران نسبت به زندگی بهبود پیدا کند.

سم زادیی فوق سریع متادون شرایط خاصی دارد و بیماران برای بهره بردن از این روش درمانی باید شرایط سلامتی و عمومی خاصی داشته باشند که پس از انجام مشاوره اولیه در صورت مناسب بودن وضعیت سلامت بیمار برنامه درمانی آن شروع می گردد.

ترک اعتیاد متادون
دوز مصرفی کمتر از 10 سی سی یا 40 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری و به ازای هر 5 سی سی مصرف بیشتر یک شب بستری به برنامه درمانی اضافه می شود.

دوز مصرفی بیش از 20 سی سی یا 80 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی حداقل 10 روز بستری

ترک اعتیاد ب2

ب2، همانند متادون شبه مخدری بسیار اعتیاد آور است و متاسفانه از آن نیز به عنوان نگهدارنده استفاده می شود اما استفاده از شبه مخدرها کمکی به ترک و درمان و اعتیاد نمی کند بلکه تنها باعث تغییر نوع مخدر مصرفی می شود.

مصرف ب2 یا بوپرنورفین عوارض متعددی همچون یرقان، تهوع، توهم و گیجی را به همراه دارد از سوی دیگر ب2 با بسیاری از داروها تداخل دارد و استفاده از بوپرنورفین در زمان مصرف آنها میتواند باعث مرگ بیمار شود. همچنین مصرف ب2 در زمان بارداری نیز بسیار خطرناک است و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت مادر و جنین خواهد داشت.

ترک ب2 نیازمند برنامه درمانی خاص و منظمی است و ترک خودسرانه آن نه تنها به سلامت بیماران کمکی نمی کند بلکه صدمات مختلفی را نیز به آنها وارد می کند به همین جهت توصیه میکنیم برای ترک ب2 حتما به کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ مراجعه کنید.

درمان اعتیاد به بوپرنورفین نیازمند مراقبت های خاصی است و ضروری است در طی درمان مشاورین روانشناسی و روانپزشکی در کنار بیمار حضور داشته باشید. بنابراین اگر قصد ترک ب2 را دارید حتما به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

ترک اعتیاد ب 2 (بوپرنورفین)
مصرف کمتر از یک عدد درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

مصرف بین 1 الی 2 عدد درمان بصورت سم زدایی سریع با یک شب بستری اضافه

مصرف بین 2 الی 3 عدد درمان بصورت سم زدایی سریع با دو سب بستری اضافه

مصرف بیش از 3 عدد درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

ترک اعتیاد کراک

کراک که یکی از فراورده های خطرناک کوکائین می باشد، مخدری بسیار اعتیاد آور است و تاثیر مستقیمی بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد و باتحریک سیستم های همچون سیستم گردش خون به سریعتر کارکردن باعث وارد شدن فشار نامتعارف به بدن مصرف کننده می شود.

ضمن اینکه خاصیت زیان‌بار دیگر کراک مربوط به مصرف کراک با الکل است که می‌تواند مصرف کنندگان را به کام مرگ بکشاند.

کراک تاثیرات به مراتب شدیدی بر روی روان فرد مصرف کننده باقی میگذارد که در صورت عدم مراجعه به مرکز ترک اعتیاد، فرد مصرف کننده ممکن صدمات مختلفی به خود و سایرین وارد کند.

ترک اعتیاد کراک
درمان بصورت سم زدایی تدریجی حداقل 14 روز بستری

ترامادول

ترامادول دارویی اپیوییدی و ضد درد است و با نام‌های تجاری پیرالژین، بایومادول، ترامادل، ترامد و ترامال به بازار عرضه می شود، عملکرد ترامادول همانند مرفین است و در مغز به گیرنده‌های اپیوئیدی متصل و باعث ایجاد تسکین درد می‌شود اما باید بدانید ترامادول دارویی به شدت اعتیاد آور است و حتی مصرف بیش از حد آن می‌تواند خطر مرگ به همراه داشته باشد.

همچنین مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی می تواند عوارض خطرناکی بر سلامت مادر و جنین داشته باشد که متاسفانه سقط جنین یکی از این عوارض می باشد، ترک ترامادول، علاوه بر درمان وابستگی جسمانی نیاز به دریافت خدمات روان درمانی نیز دارد به همین جهت ترک ترامادول در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر باتجربه ترین کادر درمانی، مشاورین، روانشناس و روانپزشک با پرستاری شبانه روزی انجام می شود.

همچنین باید توجه داشته باشید، از آنجایی که ترامادول وابستگی شدید روانی و جسمانی در مصرف کننده ایجاد می کند هر گونه ترک و درمان خودسرانه و خارج از دستور پزشک می تواند عوارض جبران ناپذیری بر سلامت بیمار داشته باشد.

ترک اعتیاد ترامادول
مصرف کمتر از 200 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

مصرف بین 200 الی 300 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی سریع با یک شب بستری اضافه

مصرف بیش از 300 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

بررسی و معرفی محرک ها و روش درمان و ترک محرک ها

 

ماری جوانا

به جرات میتوان گفت ماری جوانا محبوب ترین محرک در میان جوانان است که از مشتقات گیاه شاه دانه می باشد.

پس از مصرف، THC موجود در ماری جوانا جذب بافت های چربی بدن می شود و این جذب چربی شدن باعث می شود تا اثرات آن مدت زمان زیادی در بدن باقی بماند. عمده تأثیر و وابستگی ماری جوانا یا گل روانی می‌باشد اما مصرف این محرک عوارض جسمانی مختلفی نیز از قبیل افزایش ضربان قلب، سرطان ریه و مجاری تنفسی، برونشیت، ذات‌الریه و کاهش وزن به همراه دارد که در مقاله ماری جوانا چیست؟ به شرح کامل این عوارض پرداخته‌ایم.

مصرف ماری جوانا نه تنها باعث اعتیاد فرد می شود بلکه بر تمام ارکان زندگی فرد سایه می انداز و توانایی تجزیه و تحلیل شرایط و موقعیت را از مصرف کننده می گیرد. طبق آمار و بررسی های انجام شده بیش از 80 مصرف کنندگان گل توانایی ادامه تحصیل و حفظ موقعیت شغلی خود را از دست می دهند و دائما مضطرب هستند. و بطور قطعی حالت افسردگی را تجربه می کنند و نسبت به ادامه زندگی بی میل می شوند.

همانطور که گفتیم عمده تاثیرات مخرب ماری جوانا بر روان مصرف کننده است به همین جهت برنامه ترک ماری جوانا باید به صورتی باشد که روان درمانی در آن جایگاه ویژه ای داشته باشد. بنا به دلایل گفته شده ضروری است که ترک ماری جوانا تحت نظر روانپزشک و روانشناس باتجربه و کادر درمان حرفه ای انجام بگیرد که در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ تمامی شرایط ترک و درمان مطابق آخرین استانداردها فراهم شده است.

ترک اعتیاد ماری جوانا
درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، همچون هذیان گویی و مشکلات اعصاب و روان نیاز به ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و ECT با حداقل 20 روز بستری

ترک اعتیاد حشیش

حشیش یکی دیگر از مشتقات اعتیادآور گیاه شاه دانه می باشد و مصرف آن عوارضی همچون حملات حاد اضطرابی، افت فشار خون، افزایش ضربان قلب، اختلال حواس و گیجی به همراه خواهد داشت. عوارض حشیش در دو نوع کوتاه مدت و بلند هستند که در مقاله حشیش چیست؟ مفصلا این عوارض را توضیح داده ایم، بسیاری بر این باورند که حشیش اعتیادآور نیست اما نکته ای که باید بدانید این است که حشیش به اندازه ای اعتیادآور است که نه تنها بر سلامت افراد بلکه بر تمام زندگی مصرف کننده سایه می اندازد.

مصرف حشیش عملکردهای عصبی و رفتارشناختی مصرف کننده را مختل می کنند و بسیاری از مصرف کنندگان درک خود از موقعیت را از دست می دهند.

حشیش باعث ایجاد وابستگی جسمانی و روانی می شود به همین جهت و همانند ماری جوانا ترک آن نیاز به دریافت خدمات روانشناسی و روانپزشکی دارد به همین منظور ترک حشیش در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مشاورین روانشناسی، روانپزشکی و متخصصین علوم اعصاب شناختی انجام میگیرد.

در طول درمان جلسات مشاوره باعث بهبود افکار بیماران و سلامت روانی آنها شده اما جلسات درمانی بعد از ترک نیز ادامه پیدا می کند چرا که استمرار این جلسات از لغزش و مصرف مجدد بیماران جلوگیری می کند.

ترک اعتیاد حشیش
درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، همچون هذیان گویی و مشکلات اعصاب و روان نیاز به ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و ECT با حداقل 20 روز بستری

ترک اعتیاد شیشه

شیشه یا کریستال محرکی بسیار قوی با نام علمی آمفتامین است و در آزمایشگاه های زیر زمینی و غیرمجاز تولید و عرضه می شود. مصرف شیشه عوارضی همچون صدمه به اندام هایی همچون شش و ریه، رعشه و نوسانات هیجانی، اضطراب و افسردگی را در پی دارد. اما عوارض مصرف شیشه به همین موارد محدود نمی شود. در مقاله شیشه چیست؟ تمامی عوارض مصرف شیشه را توضیح داده ایم.

اما یکی از عمده‌ترین صدمات شیشه بر مغز و سیستم عصبی مرکزی مصرف کننده است. باید بدانید که شیشه با صدمه بر گیرنده‌های دوپامین و سروتونین مصرف کننده را با بیمارهای روانی مختلفی رو به رو می‌کند و به همین جهت است که روان‌پریشی در میان مصرف کنندگان شیشه بسیار رایج است.

همانطور که گفتیم شیشه صدمات مختلفی بر مغز وارد میکند و مصرف کنندگان هیچ گاه به تنهایی توانایی ترک شیشه را نخواهند داشت. همچنین در صورت اقدام به ترک غیراصولی صدمات روانی و جسمانی مختلفی به آنها وارد خواهد شد.

ترک شیشه باید در کلینیک ترک اعتیاد، تحت نظر مشاورین و کارشناسان انجام بگیرد تا از بروز صدمات جلوگیری شود و بیمار بتواند سلامتی کامل را بدست آورد. ترک شیشه در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر باتجربه ترین متخصصین با پرستاری شبانه روزی انجام میگیرد.

ترک اعتیاد شیشه
دوز مصرف 1 میلی گرم (1 صوت) درمان بصورت سم زدایی سریع 10 الی 14 روز بستری

در صورت وجود علائم، درمان بصورت سم زدایی تدریجی و مدت زمان باتوجه به نظر پزشک مشخص می شود.

کوکائین

کوکائین نیز در دسته محرک ها طبقه بندی می شود و مستقیما بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد. طبق بررسی ها، بعد از مصرف کوکائین عروق خونی به سرعت منقبض می شود و دمای بدن به شدت کاهش پیدا می کند و این در صورتی است که متابولیسم بدن به شدت افزایش پیدا می کند. در طرف دیگر مصرف کوکائین باعث تنگی عروق می شود و فشار شدیدی را قلب وارد می کند.

اما همانطور که گفتیم کوکائین مستقیما بر روی مغز اثر میگذارد و نقاطی از مغز که مسئول حفظ حافظه، اشتها و هیجان و تعادل را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که کوکائین محرکی قوی است و تاثیرات شدیدی بر روی مغز می گذارد عملا امکان ترک خودسرانه آن وجو ندارد و بهترین روش درمان آن ترک کوکائین به صورت بستری است.

ترک کوکائین در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مستقیم و شبانه روزی پزشکان و پرستاران و مشاورین روانشناسی و روانپزشکی انجام میگیرد.

ترک اعتیاد کوکائین
درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 7 الی 10 روز بستری

درصورت وجود علائم، با توجه به نظر پزشک معالج ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و مدت زمان بستری طولانی تر

ترک اعتیاد اکستازی

اکستازی یا اکس نیز یک ماده ی محرک است و بصورت شیمیایی ساخته می شود. و در اشکال مختلف با شکل های گوناگون ساخته می شود. مصرف اکستازی تنش عضلانی، تیرگی دید، تعریق و رعشه و بی قراری را به همراه دارد.

عمده تاثیر اکستازی بر روی مغز می باشد به همین جهت بسیاری از مصرف کنندگان دچار مشکلاتی همچون: پارانویا، توهمات دیداری و شنوایی، افسردگی و حملات عصبی می شوند.

به همین منظور ترک اکستازی نیز نیاز به خدمات روان درمانی، تحت نظر مشاورین روانپزشکی و روانشناسی دارد به همین جهت ترک اکستازی در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر دائم مشاورین با جلسات دائم مشاوره ای انجام میگیرد.

ترک اعتیاد اکستازی
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 7 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و با نظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

بنزودیازپین
بنزودیازپین دسته ای از داروهای آرامبخش هستند که زولپیدوم، لورازپام و کلونازپام در این دسته قرار میگیرند. مصرف خارج از دستور پزشک این داروهای آرامبخش عوارض بسیار شدیدی بر روی مصرف کننده دارد که اکثر این عوارض روانی هستند و برای ترک آنها نیاز شدیدی بر مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد می باشد.

ترک بنزودیازپین در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مستقیم مشاورین روانشناسی و روانپزشکی با تجربه انجام میگیرد.

ترک اعتیاد بنزودیازپین
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 7 الی 10 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

الکل

الکل محرکی قوی با ایجاد وابستگی جسمانی و روانی است و مستقیما بر روی مغز مصرف کننده تاثیر می گذارد و فعالیت های ذهنی مصرف کننده را کند می کند. مصرف الکل عوارضی همچون سرطان گلو ، هنجره ، مری و دهان و سینه را به همراه دارد که درباره عوارض مصرف الکل در مقاله الکل چیست؟ مفصلا صحبت کرده ایم.

ترک الکل نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای و روان درمانی دارد که این امکان در مرکز ترک اعتیاد فراهم شده است و ترک الکل تحت نظر متخصصین به همراه جلسات مشاوره ای انجام میگیرد.

ترک اعتیاد الکل
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

ترک اعتیاد ماشروم

ماشروم یا مجیک ماشروم، یک ماده محرک با قدرت اعتیاد آوری بسیار بالا است و با تاثیر مستقیم بر مغز مصرف کننده باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده می شود که سوء مصرف آن عوارض متعددی همچون گیجی، پارانویا و رفتارهای عجیب را برای مصرف کننده به همراه دارد.

از دیگر عوارض سوء مصرف این محرک می توانیم به اختلالات درک، توهم و مشکلات تمرکز اشاره نماییم.

اما از آنجایی که وابستگی به ماشروم، روانی و جسمانی می باشد، ترک ماشروم نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد که برنامه درمان و ترک ماشروم در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

ترک اعتیاد ماشروم
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

زولپیدم

از زولپیدم برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود. این دارو 2 نوع دارد. انتشار سریع برای افرادی که نمی توانند بخوابند تجویز می شود و نوع انتشار طولانی برای افرادی تجویز می شود که مشکل خواب عمیق دارند. مصرف خارج از دستور پزشک، می تواند باعث عوارض جبران ناپذیری شود و باعث ایجاد وابستگی جسمانی و روانی خواهد شد، حتی اگر 1 عدد قرص بیشتر از تجویز پزشک استفاده کنید. از نشانه های اعتیاد به زولپیدم، تمایل زیاد به مصرف دارو، بی خوابی بعد از مصرف دارو، افسردگی می باشد.

ترک اعتیاد زولپیدم
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

سخن پایانی

در طول مقاله با بسیاری از مواد مخدر و محرک آشناشدیم و عوارض و روش ترک آن ها را بازگو کردیم. اما موارد گفته شده تنها بخشی از خدمات درمانی مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ است. مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد در ایران و خاورمیانه شناخته می شود. خدمات درمانی و مشاوره ای در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مجرب ترین کارشناسان، پزشکان و مشاورین روانپزشکی و روانشناسی و متخصصین علوم اعصاب شناختی با پرستاری شبانه روزی مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا انجام پذیر است.

 

منبع : ترک اعتیاد مواد مخدر





:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد , ترک اعتیاد مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: